Mitt första liv: Den gudarna älskar dör inte av Bodil Malmsten

Bokomslag Mitt första liv : den gudarna älskar dör inte (pocket) Det här är en bok fylld av minnesfragment och kloka tankar. Det är inte en självbiografi som ger en detaljerad beskrivning av hennes liv men det är inget man saknar när man läser. Minnena hon tar upp ger en överskådlig bild av hennes liv och det som format henne och det räcker bra.

Varför vet jag inte riktigt men jag hade inte läst något av Bodil Malmsten. Den här boken blev jag väldigt förtjust i. Hon har ett rakt språk och ursäktar inte sina tankar och åsikter. En hel del saker i boken fick mig att börja fundera och andra saker fick mig att småle. Så fort jag har skrivit klart det här ska jag logga in på bibliotekets hemsida och reservera någon av hennes andra böcker.

Läsvärd och får en att tänka.

Fler åsikter om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar