I kroppen min vägsjäl av Kristian Gidlund

Bokomslag I kroppen min : vägsjäl (pocket) Boken är Kristians upplevelser och tankar under de sista sju månaderna av hans liv.

Det här känns som en bok man måste gilla eftersom hans böcker har fått så stor uppmärksamhet och eftersom han förlorade kampen mot cancer. Men jag har svårt att skriva något direkt positivt om den. Det är synd om alla som dör i förtid och det går inte att läsa boken och missa att han vill leva och hinna med mer saker. Ändå gör inte boken något intryck på mig, flera gånger tänkte jag att det är synd att fler som vet att de kommer att dö inte har samma ekonomiska möjligheter som Kristian att ge sig ut på en resa. Det bästa med boken är bilderna och de korta texterna till bilderna.

Jag kan inte ge något annat omdöme än inte läsvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar