Ristat i hud av Ashley Dyer

Poliskommissarie Greg Carver sitter i en fåtölj i sitt hem skjuten i bröstet. I rummet finns Gregs kollega kriminalinspektör Ruth Lake. Istället för att genast ringa efter ambulans går Ruth runt i Gregs hem och plockar undan saker och torkar av föremål som det kan finnas fingeravtryck på. Ruth plockar ihop alla papper som rör utredningen om seriemördaren som går under smeknamnet Taggmördaren och bär ut dem till sin bil. Först när allt det är gjort ringer hon efter hjälp. När ambulansen kommer till platsen är Greg fortfarande vid liv men det är knappt.

Det här var en spännande bok som överraskade mig flera gånger. När jag trodde att jag visste hur det skulle gå så hände något som jag inte hade kunnat gissa. Jag ser fram emot att läsa fler böcker i den här serien.

Läsvärd. En spännande deckare som inte gjorde mig besviken.
Ristat i hud finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar