Vild: En vandring till mig själv av Cheryl Strayed



Efter att Cheryls mamma avled 45 år gammal av cancer blev det starten på raset av Cheryls liv. Relation mellan henne, syskonen och deras styvfar rann mer eller mindre ut i sanden. Cheryls äktenskap knakade i fogarna och det slutade med skilsmässa. När Cheryl står i kö i butiken REI ser hon en guidebok om Pacific Crest-leden. Vid det tillfället köper hon inte boken men återvänder till butiken och köper den vid ett senare tillfälle och beslutar sig för att vandra 200 mil på Pacific Crest-leden solo. I boken får man följa henne på den långa vandringen.

Det här är ingen actionbok och rent krasst så händer det inte mycket i den. Istället för action får man som läsare en stor dos natur, reflektioner över ett liv, kämparglöd och en människa som blir mindre trasig för varje mil. Jag blev imponerad av Cheryl för hennes mod att ge sig ut själv och hur hon överkommer hinder. Inspirerad att ge mig ut på en långvandring blir jag däremot inte för jag är för bekväm av mig

Läsvärd. En bok om hur stegen man tar i livet kan leda till nya insikter och livsval
Vild: En vandring till mig själv finns på Adlibris och Bokus

2 kommentarer: