En grönsakshandlares död av Åke Axelsson

Göte Fredriksson rapporteras försvunnen av sin fru. Frun vaknade av oväsen utifrån och efter det hörde hon ljudet av en bil som försvann. Det enda hon hann se var när bilen körde i full fart från gårdsplanen.
Rune Hamberg känner sig lite besviken efter att han har fått veta att han inte är en av poliserna som ska få jobba med fallet Göte Fredriksson. När rotelchefen kommer med budskapet att han visst ska ingå i gruppen och kommer att vara den yngsta blir Rune nöjd och glad.

Den här boken utspelar sig i Umeå 1967 och det var framförallt att den utspelar sig på 60-talet som lockade mig. Det är roligt att läsa böcker som inte bara utspelar sig i nutid. Tyvärr så blev jag besviken på boken. Mycket människor som ibland bara benämns med efternamn eller förnamn och andra gånger är det hela namnet vilket mest bara förvirrade mig och fick mig att fundera på vem som var vem. Sedan så är det mycket beskrivningar i boken, det brukar vara positivt men att få en massa beskrivningar av rum känner jag inte bidrar till historien alls. Att veta var dörren, fönstret och bokhyllorna finns uppfattade jag bara som utfyllnad.

Inte läsvärd. För mycket onödigt och ointressant
En grönsakshandlares död finns som e-bok på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar