Där rosor faktiskt dör av Ewa Klingberg

Sandra har kommit till Tranås för att fira sin mosters födelsedag. Efter det ska hon ge sig av på en välbehövlig bilsemester som hon har ägnat många dagar åt att planera. Sandras moster Majken och hennes make Börje driver begravningsbyrån Tranan. Sandras åsikt är att de borde sälja begravningsbyrån och gå i pension men det är något som är otänkbart. Begravningsbyrån går inte bra men att göra sig av med den känns otänkbart eftersom Börjes släkt har haft den i flera generationer.

Böcker av Ewa Klingberg känns som säkra kort när jag vill läsa något lätt och charmigt. Den här boken passar utmärkt in på den beskrivningen. Ingen bok somjag kommer att minnas någon längre tid men jag uppskattade den medan jag läste den. Jag läste boken som e-bok och jag är lite fundersam på om det blev någon miss med den för sidantalet skiljer sig drastiskt åt mellan den tryckta boken och e-boken.

Läsvärd. Passande bok för solstolen
Där rosor faktiskt dör finns på Adlibris och Bokus

1 kommentar:

  1. Jag har inte läst något av henne men jag har sett hennes böcker på många bloggar och det verkar vara trevliga böcker.

    SvaraRadera