Små svarta lögner av Sharon Bolton

Det har gått tre år sedan Bens och Catrins två söner dog i en hemsk olycka. Catrins bästa vän hade kört hem deras söner men glömde att dra åt handbromsen när hon lämnade dem i bilen. Bilen åkte utför ett stup och föll i havet och sönerna dog. Ben har under åren som gått klarat av att ta sig vidare och skaffat en ny familj medan Catrin sakta har förtärts av sorg och tanken på hämnd. Ett barn har försvunnit på Falklandsöarna och det är inte det första barnet som har försvunnit under de senaste åren. Sedan olyckan har två barn försvunnit och aldrig hittats och när nu ett tredje barn är borta ä kaoset ett faktum på öarna.

Jag är så förtjust i Sharon Bolton,fast jag nu har läst en hel del av henne känns det aldrig som om böckerna är en upprepning av tidigare. Miljön och karaktärerna är beskrivna på ett sätt som gör att det känns äkta och att hon uppskattar natur och människor för alla deras olika sidor. Att jag oftast inte heller kan gissa mig till hur en bok kommer att sluta gör det inte sämre. Till alla som inte läst något av Sharon Bolton har jag bara en sak att säga och det är att ni har missat något.

Läsvärd för den är spännande och för att det sker oväntade saker
Små svarta lögner finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar