Midvinterblot av E-L Neander

 Efter att det har kommit till allas kännedom vad Eira är tänker hennes hyresvärd inte längre förnya kontraktet för bokhandeln. Eira har letat efter en ny lokal att hyra utan att hitta någon. Motsättningarna mellan särlingar och människor har ökat i Västerås och två unga varulvar har beslutat sig för att agera. Det går inte alls som de tänkt och det slutar med att en blir dödad och den andra blir tillfångatagen. Eira med vänner blir inblandade i jakten på att hitta den tillfångatagna varulven.

Det här är andra boken om Eira och har man läst en är det svårt att sluta läsa serien. Känslan böckerna ger mig är att de är skrivna för unga vuxna/tonåringar men det stör mig inte. När jag var ung läste jag vuxenböcker så som vuxen kan jag läsa ungdomsböcker. Böckerna skapar en fantasivärld som ändå har kopplingar till vår värld. Motsättningar och bristen på förståelse för alla som sticker ut är ett tema i böckerna och ett tema i vår värld. Eira och hennes vänner oavsett vad de är står alla ut genom deras personligheter och sätt att vara. Bästa omdömet jag kan ge är att jag ser fram emot fortsättningen. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar