Asfaltsland av S.A. Cosby

 Beauregard mest kallad Bug gör sitt bästa för att hålla sig på rätt sida lagen. Han älskade sin far men vill inte bli som han. Bug vill inte överge sin familj och lämna dem med frågan om han lever eller inte så som hans far gjorde. Bug har lyckats försörja sig och familjen genom sitt jobb som mekaniker men när en konkurrent kommer till bygden får Bug det svårt. Till slut ser han inget annat alternativ än att en sista gång vara delaktig i en stöt.

Den här boken var inte något för mig alls. För att uppskatta den fullt ut tror jag att man måste vara fascinerad av snabba bilar och vapen. De första ca 100 sidorna övervägde jag många gånger att bara ge upp. Efter halva boken blir det bättre men boken passade mig inte. Jag förstår att människor gillar boken för den är välskriven och skildrar en värld de flesta klarar sig från.

Asfaltland är en bok om snabba bilar, vapen och farliga människor. En kombination som tilltalar en del dock inte mig så omdömet blir inte läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar