Ferry tales :inte så förbannat tillrättalagt av Björn Ferry

 Jag gissar att de flesta har hört talas om Björn Ferry. En av de mest framgångsrika skidskyttarna i Sverige och nu kommenterar han skidskytte för Svt. Om man inte har hört talas om Björn Ferry så kan jag även lägga till att han alltid verkar säga vad han tycker. Jag var lite nyfiken på den här boken av den anledningen. En person med humor som vågar säga sin mening borde lyckas skriva en trevlig bok. 

Om jag börjar med det positiva med boken är att den verkligen ger en inblick i livet en elitidrottare lever. Det är mycket som de väljer bort och att undvika familj och vänner så fort de kan tänkas vara lite förkylda. Björns fru Heidi tog verkligen en stort ansvar för att försöka undvika att utsätta Björn för någon smitta och rodda med deras barn. Jag funderade lite på om det är möjligt att leva det livet utan närhet till far-och morföräldrar som kan hjälpa till med kort varsel.

Björn är precis så frispråkig i boken som jag hade önskat och det finns en del tänkvärda åsikter och andra åsikter fick mig att bli lite förvånad.

Det som är negativt är att det är lite för mycket tjat om onani och att skita. Det hade inte skadat boken om det hade varit mindre sådant.

Överlag så är Ferry tales en bra bok som ger en inblick i livet som elitidrottsman och en liten glimt in i huvudet på Björn. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar