Den smarta kvinnans handbok i mord av Victoria Dowd

 Pandora Smart har hyrt en herrgård på landet för sin bokklubb. Bokklubben går inte så mycket ut på att faktiskt läsa böcker utan mer bara för att träffas och prata. Den här helgen följer även Pandoras dotter Ursula med. Varför hon är med förstår egentligen ingen inte ens hon själv. Ursula tycker inte om deltagarna i bokklubben och de tycker inte om henne möjligtvis med undantag av Ursulas moster Charlotte. Det som skulle vara en trevlig helg blir mindre trevlig när en spåkvinna hittas mördas och ett snöoväder drar in vilket gör att de inte kan ta sig därifrån eller kontakta någon. En av personerna i huset är skyldig till spåkvinna död men vem?

Det här var typen av bok som bara fick mig att fundera på om det inte skulle hända något någon gång. På tok för seg för min smak och jag hoppades in i det längsta att det skulle visa sig att hunden var en hamnskiftare och mördare. Men hunden var inte den skyldiga tyvärr. Att jag ens läste ut boken hade mest att göra med att jag inte hade något annat hemma att läsa. 

Den smarta kvinnans handbok i mord är en seg bok med för långa kapitel. Inte läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar