Morden på Mörkö av Samuel Karlsson

 

Polisen Jessica Jackson har tagit ledigt från sitt jobb som polis och återvänt till Mörkö var hon växte upp. Hennes pappa har valt att flytta tillbaka till reservatet i Nevada och nu har mejeriet var hon växte upp stått öde en tid. Jessicas plan är att starta ett mikrobryggeri som förhoppningsvis kommer gå så pass bra att hon kan leva på det. Hennes planer blir förstörda när hon blir väckt av bankande på dörren, det är en poliskollega som berättar att en man har hittats död. Först verkade det vara en drunkningsolycka men märken på mannen tyder på att det handlar om något annat. Jessicas semester får vänta så länge.

Det här är en dussindeckare. Karaktärerna är rätt tråkiga, själva historien är inte så pass bra att jag blir intresserad av vem mördaren är och naturen finns bara där. Nu skulle man kunna tro att jag sågar den här boken helt men det gör jag inte. Det är en deckare i mängden och helt okej att läsa även om den inte utmärker sig. Jag kan utan tvekan tänka mig att läsa fler böcker i serien när jag inte hittar något mer lockande att läsa. 

Morden på Mörkö är en dussindeckare som inte sticker ut. Det är en läsvärd bok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar