Fjällmordet av Karin Färnlöf Clarin

 Lennart Skoglund har efter pensionen som vd för det lokala gruvbolaget beslutat sig för att ägna sig åt sina hobbyer. En av dem är att vistas i naturen och han beslutar sig för att vara stugvärd i fyra veckor i Kisuarisstugan. Där hittas han död av en vandrare och allt tyder på att Lennart fått en hjärtattack eller drabbats av något annan naturlig dödsorsak. När gruvbolagets styrelseordförande också hittas avliden börjar varningsklockor ringa hos polisen.

Nej bara nej säger jag om den här boken. Det känns som om alla kvinnor har page, har åldrats med värdighet och utan personlighet. Poliserna tänker först vad de ska göra, sedan agerar de och efter det så tänker de på vad som har skett. Så segt. Inte ens naturen känns lockande och jag uppskattar alltid naturskildringar. Vem som mördade de två männen sket jag fullständigt i. Det var inget i den här boken som väckte mitt intresse. Min sambo läste den innan mig och han gav upp när han hade ett tiotal sidor kvar.

Fjällmordet är inte en läsvärd bok som är vansinnigt seg och nya människor dyker upp lite då och då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar