Nine Elms-kannibalen av Robert Bryndza

 Kate Marshalls liv tog en drastisk vändning när hon insåg vem Nine Elms-kannibalen var. Hon lyckades ta fast honom men att jobba kvar som polis blev omöjligt. Istället undervisar Kate i kriminologi på universitetet, tack vare ryktet hon fick i samband med gripandet av Nine Elms-kannibalen så är det alltid många som vill ta hennes kurser. När Kate får ett mail från föräldrarna till Caitlyn Murray, en ung kvinna som försvann tjugo år tidigare. Och hennes föräldrar för fram teorin att även hon var ett offer för kannibalen så börjar Kate och hennes assistent Tristan att titta på fallet.

Jag tyckte väldigt mycket om Robert Bryndzas andra serie om Erika Foster vilket gjorde att jag hade höga förhoppningar på den här boken. Den nådde inte upp till mina förhoppningar men jag misstänker att serien kommer att göra det när jag läst någon bok mer. Kate och Tristan är karaktärer som jag uppskattar och att ingen av dem är polis göra det hela mer intressant. Robert Bryndza håller aldrig igen när det gäller blodiga och hemska händelser och den här boken är inget undantag. Det var en spännande läsning och jag ser fram emot att läsa nästa bok i serien.

Nine Elms- kannibalen är en bra bok med lagom delar spänning och sunda och mindre sunda relationer. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar