Otid:Vit melankoli av Erik Axl Sund

 En ung flicka hamnar efter en lång resa i Stockholm. Hon pratar inte och efter en del händelser försöker polisen få tag i henne. När de väl gör det visar det sig att hon inte pratar och verkar ha problem med minnet. I polisens förvar upptäcks det att hon inte är vad de trodde.

Den kände författaren Per Qviding har gett ut en ny bok som ska handla om en släkting till honom. 

Ett försvunnet barn, ett barn som varit nära att bli kidnappat och trasiga döda människor. Många berättelser som hör ihop.


Jag har inte varit lika förtjust i Melankoliserien som serien om Victoria Bergman. Med det sagt så blev jag inte överdrivet förtjust i den här boken heller. Den är bra men det blev lite för rörigt och inte så engagerande för mig. Nu kan det hänga ihop med att det var ett tag sedan jag läste de två första boken i serien. Känner jag mig själv rätt så hade det varit bättre att läsa alla lite närmare varandra i tid. Något som man ska vara medveten om när man läser något av pseudonymen Erik Axl Sund är att det är alltid obehagliga och brutala händelser som skildras.

Otid: Vit melankoli är en läsvärd bok men lite ojämn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar