Onda drömmar av Anna Jansson

 

Ekorren har inget med boken att göra men det ville vara med. 
 

Medan Amelie passar sin sambos son får hon ett samtal som gör att hon tappar fokus på sonen. Under den korta tiden hinner treåriga Liam försvinna. Liams mamma tillika Amelies sambo Laura får panik när hon får veta att Liam är borta. Medan alla letar efter Liam uppstår en spricka i relationen mellan Amelie och Laura. 

Maria Wern deltar i sökandet efter Liam som känns mer och mer akut med tanke på hans ålder och att det är kallt ute. 

Det här var inte bästa boken om Maria Wern och jag lutar åt att överge henne nu. Lite får jag känslan av att Anna Jansson är på väg att överge Maria Wern och lägga mer energi på bokserien Bergslagen blå som känns mer läsvärd. Jag störde mig lite på att en hel del som Vincent gör slätas över med förklaringen till varför han är en idiot. Jag kan inte ursäkta någon som beter sig som han gör oavsett vad personen upplevt i sin barndom. Ingen av karaktärerna eller historien i stort väckte några känslor hos mig, jag tyckte synd om fåren. Mer än så var det aldrig. Boken går att läsa men saknar spänning och karaktärer som är intressanta.

Onda drömmar går att läsa utan större ansträngning och lämnar mig i stort sett oberörd, fåren är undantaget. Eftersom den är okej får det bli läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar