Kalla spår av Matt Goldman

 

En kvinna hittas mördad i sitt hem, hemmet är täckt av innehållet från dammsugarpåsar. Det hela gör tydligen polisen helt handlingsförlamad så de anlitar privatdetektiven Nils Shapiro. Nils lyckas reta upp polisen, FBI och lite fler samtidigt som han lyckas ragga upp ett par kvinnor. Givetvis så är han den enda som förstår hur allt hänger ihop.

Det går nog att gissa att den här boken inte imponerade på mig. Mordoffer, mördare eller de som utreder behöver väcka någon känsla hos mig för att jag ska uppskatta en bok. I den här boken är det inte en enda karaktär som väcker mitt intresse. Vem som var skyldig till brottet brydde jag mig inte om. Nils var en blek figur som inte uppvisade ett enda personlighetsdrag som gjorde att jag fick en känsla för honom som person. Boken var en besvikelse och jag tänker inte läsa någon mer bok i serien om Nils Shapiro.

Inte läsvärd. Otroligt platt deckare utan spänning

1 kommentar:

  1. Jag håller med! Jag läste den i somras och var väldigt oimponerad. Gjorde dessutom misstaget att läsa den direkt efter att jag läst flera riktigt bra deckare av kvinnliga författare, vilket bara gjorde det ännu tydligare hur grabbig denna var.

    SvaraRadera