Dödliga hemligheter av Robert Bryndza

 

Marissa Lewis hann sätta nyckeln i ytterdörren innan hon mördades. Av en slump blir det kriminalkommissarie Erika Foster som åtar sig fallet. Det visar sig att det inte finns så många som har något positivt att säga om Marissa. Samtidigt så är det en person iförd gasmask som attackerar både män och kvinnor i samma område som Marissa blev mördad i. När det sedan framkommer att Marissa några veckor tidigare blev attackerad av en person i gasmask känner Erika Foster att de måste hitta honom.

Det här är bok nummer sex om Erika Foster. Som läsare får man en inblick om vad som hänt i de tidigare böckerna så jag tror inte att det ska vara något problem att bara läsa den här. Erika Foster är en person som ger allt i sitt jobb och det blir inte så mycket kvar till hennes privatliv. I den här boken får Erikas privatliv ta lite större plats när hennes svärfar behöver henne. Personen i gasmasken blir till en väldigt obehaglig person när allt han gör beskrivs. Jag trodde rätt tidigt i boken att jag visste vem det var men det kan vara så att jag hade helt fel.

Läsvärd. Jag gillar verkligen böckerna om Erika Foster. Lättlästa böcker med en lagom blandning av spänning och karaktärer som växer för varje bok.

Dödliga hemligheter finns kanske på ett bibliotek nära dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar