Vad de döda vet av Laura Lippman

 

Efter en bilolycka säger en av förarna att hon är en av Bethanyflickorna. Systrarna Bethany försvann 1975 när de var i ett köpcentrum och efter det har ingen sett någon av dem. Att det nu har dykt upp en kvinna trettio år senare som hävdar att hon är en av systrarna gör att polisen får ett jobb med att reda ut om kvinnan är den hon säger sig vara. Kvinnan kan berätta många saker men hon ger inte ett helt ärligt intryck.

Uppriktigt sagt så struntade jag fullständigt i vem kvinnan boken kretsar kring är. Det enda jag ville var att det skulle hända något. Polis som dreglar över kvinnor och kvinnor som hoppar i säng med honom blir lite tradigt efter ett tag. Hans fd kollega som gått upp i vikt och en pensionerad polis gjorde inget mer spännande eller intressant. Det enda den här boken lämnar mig med är hur ologisk hela berättelsen är. Jag vet fortfarande inte varför kvinnan hittade på en del lögner. Nu är det inget jag kommer att grubbla över så det spelar ingen roll.

Inte läsvärd. Ointressant kvinna och en tillkrånglad historia som faller platt.

Vad de döda vet finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar