Att landa som en trana av Kajsa Ingemarsson

 

Greven är odödlig. Han dör ändå och på många olika sätt men gång på gång tar hans innersta väsen en ny kropp i besiktning. Ofta blir han framträdande under den tid han lever. Han har varit framgångsrik inom många olika områden och i varje liv hoppas han att få möta S.

Jag visste att jag antingen skulle bli förtjust i boken eller se det som flum. Jag fastnade för flum och ett ordbajseri utan motstycke. Jag förstår att många hyllar boken eftersom jag tycker att den är skräp. Högtravande flum brukar kultureliten hylla. Det var många gånger jag funderade över varför jag plågade mig själv med att läsa den här och jag har inget svar på det. Det är uppriktigt sagt mer intressant att se en trana landa än att läsa den här boken och jag har sett en hel del tranor.

Inte läsvärd. Ord som varken skapar en intressant berättelse eller får mig att fundera på begreppet odödlighet

Att landa som en trana finns på Bokus om någon blir sugen på att läsa den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar