Giftmördaren av Sharon Bolton

 

Florence Lovelady var med om traumatiska händelser i den lilla industristaden Sabden och efter det har hon haft ett band till Larry Glassbrook. Han är en dömd mördare och Florence är biträdande polisdirektör. Under ett besök på fängelset när Florence besöker Larry visar han henne ett tidningsurklipp. Det handlar om att kvarlevorna efter fyra barn har hittats vid ett barnhem i Sabden. Florence har aldrig velat återvända till Sabden och det vill hon inte nu heller men något i Sabden kallar på henne. 

Jag har alltid uppskattat böcker av Sharon Bolton men den här blev jag besviken på. Det blev för rörigt för mig och jag tyckte aldrig att det blev spännande. Jag gillade boken före den här Hantverkaren så det handlar inte om karaktärerna. Det är inget fel på dem eller hur de byggs upp men jag saknar något. Den duger som en bok att läsa när man inte har något bättre för sig men den lever inte upp till Sharon Boltons tidigare nivå.

Läsvärd. Den duger men det finns många bättre böcker att läsa av Sharon Bolton.

Giftmördaren finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar