Krucifixmördaren av Chris Carter

 

För runt ett och ett halvt år sedan lyckades kriminalinspektör Robert Hunter och hans dåvarande partner gripa mannen som gick under namnet krucifixmördaren. Mördaren befanns skyldig i rätten och dömdes till döden. Robert anade att det inte var rätt person som de grep och när en mördad kvinna hittas med märket i nacken som var krucifixmördarens signum så råder det inga tvivel. Krucifixmördaren har varit på fri fot hela tiden och har nu börjat mörda på nytt. Robert Hunter och hans nya partner Carlos Carvalho får i uppdrag att utreda det nya mordet.

Krucifixmördaren är en bok som jag enbart hört och läst positivt om under ett par år och nu beslutade jag mig för att läsa den. Att jag enbart hört positiva saker om den drev nog upp mina förhoppningar för högt. Det är inte att den är dålig utan den är bara inte fantastisk. Robert Hunter är en typisk polis i böcker, han jobbar för mycket och har i stort sett inget liv utanför sitt arbete. Dricker lite alkohol och drar till sig vackra kvinnor. Alla kvinnor i boken är vackra och merparten av männen är vältränade och har imponerande kroppar. Överlag kan jag tycka att det blir lite ointressant med alla vackra människor i böcker och skulle uppskatta lite mer normalfula. Det är en lättläst bok och spänningen i den räckte för att få mig att fortsätta läsa. Jag hade mina aningar om möjlig mördare rätt fort men kunde inte förstå hur allt hängde ihop vilket var bra eftersom nyfikenheten på hur det skulle sluta var kvar.

Läsvärd. Rätt vanlig deckare om en typisk polis och otäcka mord

Krucifixmördaren finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar