Ögon i natten av Robert Bryndza

Estelle har lovat att ta hand om sin sons Gregorys katt medan han är bortrest på konferens. Katter ger hon inte mycket för men genom att se till katten får hon en chans att se hur Gregory egentligen har det efter att hans fru Penny lämnade honom. När hon kommit in i Gregorys radhus och försöker tända en lampa händer inget och det verkar som om strömmen har gått. Från ovanvåningen i radhuset kommer det en obehaglig doft och Estelle går upp och hittar sin son naken på rygg med en plastpåse över huvudet. Kriminalkommissarie Erika Foster kallas till platsen och när de andra poliserna tror på en sexlek som gått fel så har Erika andra teorier.


Det här är andra boken om Erika Foster och i den här tycker jag att hon blir mer levande. Mordfallen är otrevliga historier men det är svårt att ändå inte ha förståelse för mördaren. Precis som i den första boken så får Erika inte bara tampas med att lösa fallen utan hon blir även tvingad att kämpa i motvind på grund av överordnade. Det är en spännande bok och ibland visste jag inte om jag hoppades på att den skyldige skulle åka fast eller klara sig. Sättet boken slutar på gör att jag verkligen hoppas att det finns en fortsättning. Det är först nu efter bok två som jag vill veta hur det kommer att gå för Erika och några av de andra. 


Läsvärd. Spännande och lättläst deckare med en mördare som det inte är svårt att känna lite medlidande med.

Ögon i natten finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar