Hemmets trygga vrå av Cara Hunter

Strax efter klockan 2 den 20 juli 2016 kommer kriminalkommissarie Adam Fawley till familjen Masons hus. Familjen Mason har haft en fest under kvällen och märkte inte förrän vid midnatt att deras åttaåriga dotter Daisy försvunnit. När föräldrarna senast såg henne är inte lätt att reda ut för flera barn sprang runt och barnen var utklädda. Polisen beslutar sig för att be alla gäster från festen att skicka över foton som de tagit under kvällen för att ta reda på om det var någon objuden på festen. När poliserna tittar igenom bilderna inser de att barnet som har på sig Daisys dräkt inte är Daisy för klänningen sitter annorlunda på barnet som bär den om man jämför med en video med Daisy när hon är utklädd. När Daisy försvann blir ännu svårare att lista ut nu.

Efter att ha läst den här frågar jag mig varför jag inte läst något av Cara Hunter tidigare. Jag hade inte räknat med att jag skulle bli så förtjust i den här boken som jag blev. Familjen Mason och poliserna får man veta mer och mer om för varje sida vilket byggde upp nyfikenheten hos mig. Varje gång när allt pekar åt ett håll serverar författaren en tallrik med smulor från det förgångna eller en oväntad smula från en ny person. Adam Fawley är en karaktär som jag ser fram emot att få veta mer om och följa i fler böcker.

Läsvärd. Spännande bok som väckte min nyfikenhet på de olika karaktärerna
Hemmets trygga vrå finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar