Försvunnen av Tina Frennstedt

Kriminalinspektör Tess Hjalmarsson saknar sin fd sambo och förstår inte riktigt hur det kom sig att hon nu är sambo med Eleni. Hennes tidigare sambo hade hon mycket gemensamt med medan hon nu sakta har fått inse att hon inte har något gemensamt med Eleni. Problemen hemma får Tess lägga åt sidan när en kvinna hittas brutalt mördad vid badhytterna i Malmö. Egentligen så är det inte nya mord som Tess ägnar sig åt utan äldre ouppklarade fall men Malmöpolisen får sätta in resurserna som de har. Det som gör det hela extra olustigt är att det finns likheter med flera mord som hänt i Danmark.

Det här var en bok som jag verkligen trodde att jag skulle gilla men det gjorde jag inte alls. En bra deckare enligt mig kräver ett intressant fall, polis/poliser som väcker någon känsla hos mig och bra miljöbeskrivningar. Jag tyckte inte att den här boken lyckades med något av det. Nu störde jag mig på att några saker inte fick någon förklaring men jag antar att det kommer i nästa bok. Inte ens det gör mig så pass nyfiken att jag tänker läsa fortsättningen.

Inte läsvärd. En bok som inte lyckades göra mig det minsta engagerad i hur det skulle gå
Försvunnen finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar