Nu i ro slumra in av M.J. Arlidge

På den ökända S&M- klubben Tortyrkammaren har det varit en stor fest. Festen fick ett brutalt slut när en man hittades död och bunden i en av de privata rummen. Kriminalkommissarie Helen Grace blir den som kallas till platsen och det blir även hon som lindar av tejpen som den döde mannen har runt huvudet. Ansiktet som möter henne är ett ansikte hon har sett många gånger och den döde är Jake.

Det här är del fem i serien om Helen Grace och jag måste säga att serien har blivit sämre och sämre. De två första böckerna var bra men efter det har det gått utför och efter att ha läst den här tvivlar jag på att jag kommer att läsa något mer av författaren. Kvinnliga poliser som konkurrerar om uppmärksamheten från deras chef, sexuella trakasserier, fantasifulla mord och ett rätt dåligt slut. När det gäller slutet förstår jag inte varför Helen inte säger något om blodet som hon själv passerade. Det borde kunna styrka hennes påstående. Antar att det kommer att dyka upp i nästa bok så det får jag leva med att inte veta.

Läsvärd för att den är spännande men det blev lite för mycket av allt
Nu i ro slumra in finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar