Kritgubben av C.J. Tudor

1986 umgås de som barn gör och en dag på tivoli blir Eddie ögonvittne till en olycka. Hans impuls är att fly men en vuxen förmår honom att istället hjälpa till. Den vuxna är mr Halloran och när han sedan är gäst på ett av barnens födelsekalas ger han Eddie en idé.
Trettio år har passerat och det som Eddie och de andra upplevde som barn har Eddie försökt lämna bakom sig. När han får ett kuvert en krita och en kritfigur vaknar det förflutna till liv på nytt.


Det här är en svår bok att skriva något om utan att avslöja för mycket om handlingen. Händelserna  i boken sitter ihop på ett skickligt sätt så det känns som om jag avslöjar något så har jag avslöjat för mycket. Det är en lätt bok att läsa och komma in i för det händer en hel del och karaktärerna ges liv. En del vändningar i boken kom helt oväntat för mig och det gillar jag. Jag som läsare vill bli förvånad och gärna lite lagom förvirrad.

Läsvärd. Spännande och med en hel del berättelser som vävs ihop
Kritgubben finns på Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att läsa mer av den här författaren :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att hon når upp till samma nivå fler gånger

      Radera