Den mörka ängeln av Elly Griffiths

Tolv år tidigare träffade Ruth Galloway italienaren Angelo Morelli på en konferens. De hamnade i säng och efter det höll de lite sporadisk kontakt genom vykort. Åren har passerat och det var länge sedan som de hade någon kontakt och det är därför Ruth blir förvånad över att ha fått ett meddelande från honom på telefonsvararen. Angelo ber Ruth komma till Liridalen utanför Rom och anledningen till det är att Angelo håller på med en utgrävning där och det finns en del saker som är svåra att förklara. Efter att ha funderat en tag beslutar sig Ruth för att åka och med på resan följer Ruths dotter Kate och Ruths vän Shona med son.

Det här är bok nummer tio om Ruth och jag tror mig ha läst alla. Den här kändes lite tillknölad och mordet i boken var inte så intressant. Karaktärernas privatliv kändes som det viktigaste i den här boken. Nu ser jag inget fel i det eftersom karaktärerna har vuxit fram för varje bok. Lite mindre tjat var det även om Ruths kropp och vikt men ändå nämndes det flera gånger och det blir lätt onödigt. När bok nummer elva kommer så lär jag även läsa den för författaren lyckas alltid göra mig nyfiken på vad som kommer att ske.

Läsvärd
Den mörka ängeln finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar