Offer i frack av Carin Hjulström

 Det här är femte boken om Siri, Anton och deras plantskola. Antons pappa ska komma på besök så fort flygbiljetten blir tillräckligt billig och det är något som både Anton och Siri ser fram emot. Siri har inte träffat sin bror på många år och var övertygad om att han var död. Anton ser fram emot att få träffa sin pappa igen men kämpar även med att förstå hans agerande. När polisen Olle får ett samtal från en kvinna som vill anmäla sin man försvunnen ser han inte så allvarligt på det. När mannen sedan påträffas död och med största sannolikhet mördad ändras allt.

Precis som i tidigare böcker så stör jag mig på att Anton mentalt verkar vara runt 15. Det går inte att vara närmare 30 och vara som han är. Annars så är det en trevlig bok. Inget som sticker ut varken positivt eller negativt. Det här är en bokserie som är något jag väljer att läsa när jag vill ha något lättsamt.

Offer i frack är en lättläst bok med ett persongalleri som jag har lärt känna i de tidigare böckerna. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar