Vit som snö av Samuel Bjørk

 2001 och Thomas Borchgrevink har tillbringat några månader på fri fot efter att ha avtjänat ett fängelsestraff på tolv år. Den här dagen ska han få träffa sin son, en son han inte har träffat på många år. Besöket ska ske utomhus och Thomas har beslutat att de ska flyga drake. Det börjar bra men när sonen gör en hemskt upptäckt är det slut på det roliga. Två döda pojkar med en räv mellan sig gör att polisen blir inkopplad. Det blir Holger Munch och hans mordrotel som får fallet. Fast Holger får fullt upp kan han inte låta bli att träffa en ung polisstudent Mia Krüger efter att rektorn på polishögskolan tipsat Holger om att hon är något speciellt.

Det här är fjärde boken om Mia Krüger och Holger Munch. Förvirrande nog så utspelar sig den här före de tre andra vilket jag inte hade noterat innan jag började läsa. Det orsakade mig lite förvirring till en början. Den här boken var inte någon höjdare. Morden känns lite krystade och om man som läsare får veta anledningen till morden så lyckades jag missa det helt. Det är rörigt och varför en del karaktärer är med vet jag inte, någon verkar mest slängas in för att författaren har kört fast i skrivandet. Det blev aldrig riktigt spännande utan mest ett jaha.

Vit som snö är inte läsvärd. Om det här hade varit första boken i serien så hade jag inte läst något mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar