Offervilja av Ewa Klingberg

 Journalisten Niklas fortsätter att gå igenom de olösta fallen som hans far journalisten lämnade efter sig. Den här gången är det ett fall från 1967 när prästen från en frikyrka blev skjuten under ett bankrån. Rånarna hade redan begått några rån men då hade ingen blivit skjuten. När en man hittar en nedgrävd pistol i sin trädgård och den kan knytas till rånet vaknar Niklas intresse på allvar.

Det här är sista boken i serien Värnamord och det känns bara bra. Jag är redo att ta avsked av Niklas och de andra. Ingen av karaktärerna har lämnat något bestående intryck på mig och böckerna glömmer jag lika fort som jag har läst ut dem. Det ska vara lätta böcker och det är det. Ewa Klingberg har skrivit en del böcker som jag verkligen gillat, den här hör inte dit.

Offervilja är en bok att läsa om man inte har behov av att minnas boken utan bara vill läsa något lättsamt.

Läsvärd av den enkla anledningen att den är vad den utger sig för att vara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar