Kulan som inte träffade av Richard Osman

 Deltagarna i Torsdagsmordklubben har börjat titta på ett äldre olöst mord. Det var från början Joyce som var mest intresserad av journalisten Bethany Waites förmodade död tio år tidigare. En av anledningarna till att fallet intresserar Joyce är att hon ser fram emot att få träffa en av Bethanys tidigare kollegor. 

Elizabeth har fått hotfulla meddelanden många gånger i sitt liv. Att någon hotar Elizabeth till livet kan hon ta men när någon hotar en person hon bryr sig om så är det värre.

Kulan som inte träffade är tredje boken om Torsdagsmordklubben och för att första de olika karaktärerna och deras relationer så är det bra att läsa de två första böckerna innan den här. Jag funderar lite på om det är en annan översättare till den här boken för jag tycker inte att språket flöt på samma sätt i den här. Mordberättelsen var lite för spretig för min smak och lite för mycket folk. Karaktärerna gillar jag med deras olika personligheter. Blir det en fjärde del så kommer jag att läsa den också.

Kulan som inte träffade är läsvärd. Jag saknar en del av charmen som finns i de tidigare böckerna men den är godkänd

1 kommentar:

  1. Gillar också den här serien och håller tummarna för fler böcker :)

    SvaraRadera