Dö två gånger av Tess Gerritsen

 För sex år sedan gav sig en grupp människor ut på en safari i Botswana. Safarin började som den var tänkt och turisterna fick uppleva vilda djur och naturen. De befinner sig långt från hjälp och möjlighet att slå larm när allt börjar gå fel.

En brevbärare ringer polisen när han under sin runda noterar att brevlådan inte blivit tömd på flera dagar. Det i sig oroar honom inte men när han tittar in genom ett fönster i huset och ser en hund med ett finger i munnen ändrar det på allt.

Att jag ger mig i kast med att läsa bok nummer 10 i en bokserie tillhör inte det vanliga. Anledningen till det är att jag tittat på serien Rizzoli & Isles och gissade att den här boken borde handla om händelser efter serien. Det hade jag rätt i men det gjorde mig inte helt nöjd. En karaktär som dör i tv-serien lever i den här boken och i Rizzolis privatliv så har det hänt en del saker. I vanliga fall brukar jag uppskatta böckerna mer än filmerna och tv-serierna men så blev det inte i det här fallet. Karaktärerna som i tv-serien har skinn på näsan,värme och charm saknar det mesta i bokform. Jag är absolut färgad av tv-serien och hade nog gillat boken bättre om jag inte sett serien. Boken är inte dålig men jag saknar mycket av det som gjorde att jag tyckte om tv-serien. Som det är nu så har jag inga planer på att läsa fler böcker i serien.


Dö två gånger av Tess Gerritsen. Läsvärd med mycket tvekan. Boken har spänning men karaktärerna är lite för platta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar