Del 4 och del 6

 Boken jag har läst som är del 6 i bokserien är Härlig i framtiden av Ewa Klingberg. Boken handlar om begravningsbyrån Tranan och det här är sista delen i bokserien. Allt är sött och perfekt precis som det brukar. Den här boken saknar charmen som jag har tyckt att de andra böckerna har haft. Känslan jag fick av den här boken var att författaren behövde få ett avslut på serien och därför skrevs den här boken. 

Inte läsvärd.

Boken som är del fyra i en bokserie är Våghalsiga planer av Jeffrey Archer. Den ingår i Cliftonkrönikan och jag rekomenderar att man läser de tre första delarna innan den här. Krönikan följer familjerna Barrington och Clifton, första delen kretsar kring första världskriget och med den här boken har vi kommit till slutet av 50-talet - början av 60-talet. Det är mycket intriger och jag har blivit irriterad när jag läst tidigare delar och tänkt att jag inte ska läsa mer i bokserien. Det har jag fått ångra varje gång som jag kommit till slutet av en bok för författaren avslutar böckerna på ett sådant sätt att jag vill veta hur det ska gå.

Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar