Svart sommar av M.W. Craven

 

För sex år sedan försvann Elizabeth Keaton, det som hon lämnade efter sig var stora mängder blod på sin arbetsplats restaurangen Bullace & Sloe som ägdes av hennes far Jared. Att Elizabeth inte kunde ha överlevt en så pass stor blodförlust var alla övertygade om. Det hela slutade med att Elizabeths far Jared blev dömd för mordet på sin dotter fast kroppen aldrig hittades. Washington Poe var en av poliserna som var inblandade i utredningen sex år tidigare. När en kvinna dyker upp och hävdar att hon är Elizabeth Keaton är Poes första tanke att hon ljuger men alla undersökningar tyder på att hon talar sanning. Poe och hans arbetskamrater har begränsat med tid på sig att visa att kvinnan ljuger innan Jared kommer att bli frisläppt från fängelset.

Svart sommar är andra boken om Washington Poe. Jag hade önskat att Tilly skulle ha fått större plats i den här boken. Innan hon kommer in i den här boken tycker jag att berättelsen går i ett segt tempo. Starten på boken äcklar mig än och jag har inte vågat googla på om konstigt folk verkligen gör så här med ortolansparvar. Om man tar sig igenom de första hundra något sega sidor så är det en spännande berättelse att dras in i. Jag ser fram emot fler böcker om Washington Poe.

Läsvärd. Intressant om hur det går att luras. Karaktären med mest karaktär fortsätter att vara Tilly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar