Demonrösten av Chris Carter

 

Tanya och Karen brukar ha videosamtal så när Karen ringer svarar Tanya. Det Tanya ser är en närbild av Karens ledsna ögon. Än anar inte Tanya hur hemskt allt kommer att bli men när hon hör en underlig röst bli hon ställd. Rösten förklarar att det är Tanyas uppgift att svara på två frågor och svarar hon inte rätt eller tittar bort från sin mobil kommer Karen att bli bestraffad.

När samtalet kommer till polisen tar det inte lång tid innan ärendet förs över till EVB. Robert Hunter och hans partner Carlos Garcia är vana vid fruktansvärda mord men det här är något som de aldrig tidigare har sett.

Jag hoppades verkligen att mördaren skulle visa sig vara någon annan än den är. Inte för att jag tyckte bättre om den som visar sig vara mördaren utan för att det hade varit mer oväntat med den jag hade hoppats på. När det gäller serien om Robert Hunter så vet man på förhand vad man får. Vackra kvinnor som uppskattar Robert, Roberts fantastiska hjärna, brutala mord och spänning. Ibland blir det lite för fånigt med allt som är fantastiskt med Robert men jag har vant mig efter några böcker och bryr mig inte lika mycket. Boken är spännande, obehaglig och slutar på ett utmärkt sätt.

Läsvärd

Demonrösten finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar