En stund är vi vackra på jorden av Ocean Vuong

 

Little dog växer upp med en fot i hans familjs nya land USA och en fot i landet de lämnade Vietnam. Hans mor och mormor förstår sig inte riktigt på USA och det som de upplevde i Vietnam är fastetsat i dem. Den här boken är Little dogs brev till sin mamma.

När jag lånade den här boken var jag medveten om att jag antingen skulle älska boken eller inte förstå dess storhet alls. Till 70% förstår jag att många faller för den men för min del fattas det en bit för att jag ska göra det. Ibland känner jag att budskapet drunknar i ord som bara gör att allt snurrar runt. Nu är jag inte direkt poetiskt lagd så det bidrar helt klart till att det inte är en bok för mig. 

Inte läsvärd. För mycket ord utan syfte för min smak. Lek med ord kan vara intressant men det blev för mycket ord och för lite handling. 

En stund är vi vackra på jorden finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar