Vit krypta av Mariette Lindstein

Alex och Dani har lärt sig att klara sig själva efter att deras föräldrar två dagar efter deras sextonårs dag valde att flytta till en sekt i Indien. Dani har varit den ordningsamma och fokuserat på studier medan Alex har hoppat mellan jobb. En midsommarnatt när de är 22år är de på en fest, Dani beslutar sig för att gå hem tidigt medan Alex vill stanna. Dani kommer aldrig hem och efter det är hon borta. Förlusten blir för mycket för Alex och hon bryter ihop och hamnar på psyket.

Den här boken kände jag bara nej nej för medan jag läste. Från start visste jag att det skulle sluta bra och att slutet skulle vara sötsliskigt och jag fick rätt. Om man ska uppskatta den här boken så bör man ha en förkärlek för tantsnusk, sekter, sadism och osannolika historier. Själva grundhistorien med att Dani blir kidnappad av en sekt är rätt ologisk, det hade varit jäkligt mycket smidigare om sekten hade satsat på att ha ett förhållande med henne. Om man nu vill ha en kvinna som ett redskap för sitt mål lär det fungera bättre med smicker. Det här var tydligen del ett i en serie, en bok blev mer än nog för mig.

Inte läsvärd
Vit krypta finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar