The secret gardener: Dumsnåla tips för nygamla odlare av Elin Unnes

Jag hade inte några förväntningar alls på den här boken utan tänkte att den i bästa fall skulle ge mig lite inspiration. Det här var en trevlig bok. Författaren bjuder på sig själv och verkar inte ha behovet att låtsas att hon kunde allt om odling från start. Jag satt och skrattade flera gånger när jag läste och bilderna i boken bidrar till den trevliga upplevelsen. En del saker som tas upp i boken hade jag redan koll på medan annat var helt nytt för mig. Nu är inte alla tips/växter möjliga att genomföra/odla i hela Sverige. Jag bor i zon 6-7 så här fungerar det verkligen inte att odla något som max klarar zon 2. Nu är det inte någon invändning mot boken eftersom den handlar om författarens erfarenhet av odling och hon bor inte här.

Läsvärd. En bok som jag ser som en utmärkt gåva till någon som köpt hus/semesterställe/kolonistuga eller liknande förutsatt att de inte hatar växter.
The secret gardener: Dumsnåla tips för nygamla odlare finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar