Skildring av dalarna år 1882 av Herman Hofberg

Jag var inte på det klara med att den här e-boken egentligen är ett utdrag ur boken Genom Sveriges bygder när jag lånade den från biblioteket. Hade jag vetat det så hade jag nog avstått från lån för den är väldigt kort. Titeln på boken säger precis vad den handlar om. Som läsare får man en inblick i dalarna 1882. Jag hade hoppats att byn jag bor i skulle vara nämnd men det är den inte. Det är mest de större byarna/städerna som ges en kort beskrivning vilket är rätt logiskt eftersom dalarna är stort. Jag kan inte påstå att det var en bok som gav mig så mycket men det var ändå roligt att läsa en kort beskrivning av hur dalarna var.

Läsvärd som en kort bok om hur det var i dalarna
Skildring av dalarna år 1882 finns som e-bok på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar