Lycke av Mikaela Bley

När Lycke en åttaårig flicka försvinner spårlöst får kriminalreportern Ellen Tamm uppdraget att följa utvecklingen. När hon anser att polisen gör för lite försöker hon själv hitta ledtrådar. Lyckes föräldrar är skilda och hennes hemliv verkar inte ha varit det bästa. En styvmor som mest sett henne som ett irritationsmoment och föräldrar som varit så upptagna med sina egna liv att de inte gett Lycke uppmärksamhet. Fallet med Lycke väcker liv i gamla händelser i Ellens liv och hon får svårt att vara objektiv.

Allt fåneri med Ellens chef Jimmy hade författaren i mitt tycke kunnat skita i för det tillför inget. Nu anar jag att huvudsyftet med det är att man ska vilja läsa fortsättningen för att se hur det artar sig. Den effekten ha det dock inte på mig. Det här är en okej bok, hyfsat spännande men inget jag kommer minnas om någon vecka och något behov känner jag inte att läsa fler böcker av författaren.

Omdömet blir läsvärd
Lycke finns på Adlibris och Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar