Kaninjägaren av Lars Kepler

Sofia är en ung vacker kvinna som jobbar som eskort. Hon får ett jobb hemma hos en man som bor i ett område var de rika bor. I vanliga fall föredrar hon att träffa kunder på hotell eftersom det är säkrare men den här gången gör hon ett undantag. Summan hon ska få betalt är avsevärt mycket högre än normalt och det är lockande. Väl på plats i huset går allt fel, hon blir drogad och när hon kämpar för att ta sig ut dyker en person upp. Personen avrättar mannen men lämnar Sofia ifred.
Joona Linna har suttit av två år av sitt fängelsestraff och har vant sig vid livet bakom galler. Händelser i den riktiga världen verkar ha kopplingar till en intern på ett annat fängelse. Polisen beslutar sig för att flytta internen till Joonas avdelning. Syftet är att Joona ska komma internen så nära att han kan ta reda på vad som kommer ske.

Jag såg verkligen fram emot den här boken för jag har uppskattat de tidigare böckerna av Kepler. Undantaget är givetvis Playground, den boken passar bäst som något att tända i kaminen med. Den här boken levde tyvärr inte alls upp till mina förväntningar. Den känns som något jag läst tidigare och det är mer utfyllnad än historia. Utan tvekan går det att ta bort minst hundra sidor ur den. Jag är tveksam till om jag kommer att läsa något mer av Kepler.
Enda betyget jag kan ge är inte läsvärd
Kaninjägaren går att köpa på Adlibris  Bokus


Nu är det säkert lite språkliga fel i den här texten och med största sannolikhet beror det på att jag bloggar från mobilen. Jag tycker inte om att göra det men min dator har gett upp livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar