All denna vrede av Cara Hunter

 En ung kvinna som är i dåligt skick plockas upp av en taxichaufför. Kvinnan har fått en plastpåse över sitt huvud och blivit indragen i en bil. Hon har efter det blivit körd till en plats var hon blev utsatt för ett övergrepp. Kvinnan vill inte anmäla händelsen så taxichauffören kör hem henne och efter det väljer han att kontakta polisen. Kriminalkommissarie Adam Fawley tycker att brottet påminner om ett han tidigare har utrett. I det fallet blev mannen dömd och befinner sig nu i fängelse. När ytterligare en kvinna försvinner blir Adam tvingad att fundera på om det är en copycat eller om det är fel person som suttit i fängelse i alla år.

All denna vrede är fjärde boken om Adam Fawley. Jag kunde konstatera att jag inte har något minne alls av de tidigare böckerna som jag läste för runt fyra år sedan. Hade jag lyckats komma ihåg de olika karaktärerna så hade min läsupplevelse utan tvekan varit bättre. Fallet med de unga kvinnorna bjuder på olika vändningar och det är spännande. Relationerna mellan de olika poliserna och det förflutna blev mest förvirrande eftersom jag inte minns något. Om man ska få riktig behållning av den här boken bör man ha läst de tidigare och lyckats komma ihåg lite.

All denna vrede är en bok med oväntade vändningar vilket gör den läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar