Grannar i döden av Lucy Foley

 Jess lämnar London med sikte på Paris var hennes halvbror Ben bor. Ben har lovat att hålla sig vaken tills hon kommer fram. När Jess kommer fram till det imponerande huset som Ben hyr en lägenhet i går det inte att nå Ben. Han svarar varken i telefon eller portelefon. Jess lyckas ta sig in i huset och tack vare sina färdigheter lyckas hon öppna dörren till Bens lägenhet. Innanför dörren finns det en stor blekt fläck och det verkar som om katten i lägenheten har blod på sig. Ben syns inte till och de andra i huset verkar inte vilja svara på Jess frågor.

Jag trodde att den här boken skulle vara mer spännande än den var. De sista hundra sidorna var bra men fram till det var det bra segt. Jess letar, det äts delikata franska bakverk, Sophie är besatt av att vara smal och se perfekt ut, Mimi klarar inte av sin lägenhets kompis men vill inte vara själv, Antoine super och Nicolas ältar något som hände i Amsterdam. Jag har svårt att reda ut vad jag egentligen tycker om den här boken. Jag övervägde aldrig att inte läsa ut den men jag såg heller inte fram emot att läsa den. Jag läste den bara för att läsa ut den.

Grannar i döden är inte den spännande bok jag trodde men om man har noll förväntningar så kan man nog uppskatta den mer. Omdömet blir Läsvärd med tvekan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar