Blodmåne av Jo Nesbø

 Harry Hole planerar att supa sig till döds i Los Angeles. Den planen blir förstörd när kvinna som dricker på samma krog som Harry blir hotad. Hon är skyldig fel människor mycket pengar, pengar som hon inte har och inte kan få fram. En lösning på problemet uppenbarar sig när en rik man i Oslo vill anlita Harry. Den rika mannen Markus Røed är misstänkt för mord och tror att Harry har större möjlighet än polisen att hitta den skyldiga.

Jag har tidigare sagt att jag inte ska läsa något mer om Harry Hole men ändå gjorde jag det. Med största sannolikhet så kommer jag att läsa ytterligare böcker fast den här inte imponerade på mig. Harry är sliten och nersupen, kvinnor attraheras av honom och han löser allt. Första böckerna i serien var spännande på ett sätt som den här och några innan den här inte lever upp till. I den här boken kändes det som om författaren hade som mål att skruva till berättelsen så många gånger som det var möjligt. Tyvärr kände jag inte att boken blev bättre av det utan snarare att spänningen dalade varje gång. Okej bok men om nästa inte är bättre tar jag avsked av Hole.

Blodmåne är Läsvärd men ingen bladvändare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar