Några ord om böcker

 Jag tappade lusten tillfälligt för att skriva här så det får bli en kort sammanfattning av vad jag har läst.

Den långa vägen hem av Louise Penny. Boken är del tio om kommissarie Gamache och den bästa boken hittills i serien. Läsvärd.

Profeten och idioten av Jonas Jonasson. Jag ville läsa något lättsamt under en tågresa och valet föll på den här. Jag hade räknat med mer skratt än boken gav mig. Den var okej men inte mer än så. Läsvärd.

Den hemliga våningen av Kelly Bowen. Dåtid och nutid blandas och hemligheter uppdagas. Lite för söt men okej. Läsvärd

Det ondas väsen av Louise Penny. Del elva om kommissarie Gamache. Det var nog nästan oundvikligt att jag skulle bli lite besviken på den här eftersom jag tyckte att del tio var ovanligt bra. Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar