Kvinnorna historien glömde av Stefan Högberg

I boken får man läsa om sju kvinnors liv. Kvinnor som på något sätt har haft en påverkan under sin tid. Kvinnor som påverkade det politiska livet och kvinnorna som styrde.

Jag tänkte att det här kunde vara en intressant bok att läsa och få lära mig lite mer om starka kvinnor som inte så många vet något om. Tyvärr så blev jag mest besviken på boken och konstaterade att korta kapitel om olika personer inte är något för mig. Jag fick lära mig lite men det är helt enkelt för kortfattat om varje person för att jag på allvar ska bli intresserad av dem som personer. En del av kvinnorna verkar det inte ha funnits mycket information om och då blir informationen om dem mer vad man tror och inte vad man vet. Boken är inte dåligt skriven utan den passade bara inte mig alls.

Inte läsvärd. Helt enkelt för kortfattat om varje kvinna för att jag ska finna boken intressant.
Kvinnorna historien glömde finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar