Mannen i fönstret av Kjell Ola Dahl

Det blev ett tidningsbud som gjorde den otrevliga upptäckten. Hon upptäckte en naken mördad man sittandes i en fåtölj i skyltfönstret till en antikbutik. Den mördade visar sig vara Reidar Folke Jespersen och han är en av ägarna till antikbutiken. De andra två ägarna är hans bröder och det visar sig att de tre bröderna nyligen haft ett möte med presumtiva köpare till butiken men att Reidar plötsligt ändrat sig och inte längre vill sälja. Reidar har även hunnit med att ringa hem till sin frus älskare medan hans fru var där och krävt att frun ska sluta träffa sin älskare. Det blir en väldig röra som Kommissarie Gunnarstranda och Frank Frölich ska försöka reda ut och brist på misstänkta är det minsta problemet.

Det här är andra boken om Gunnarstranda och Frölich som jag läst och jag gillar karaktärerna. Jag måste erkänna att det ibland känns som om det blir för många personer i böckerna men det hänger nog mest ihop med att jag har varit trött när jag har läst dem. Det är en del förvecklingar och historien spretar åt många håll men lyckas behålla mitt intresse för hur det ska sluta.

Läsvärd. Bra karaktärer och oväntade vändningar
Mannen i fönstret finns som e-bok på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar