Låt den onde sova av John Verdon

Dave Gurney återhämtar sig från händelserna i den förra boken. Ett lugnt liv passar honom inte alls och han är irriterad och inte nöjd med livet. Tidigare händelser och har påverkat honom mer än han känner för att erkänna och det är något som han själv lider av. Frilansjournalisten Connie Clarke hör plötsligt av sig till Dave efter att de inte haft någon kontakt på sex år. Hon hör av sig för att be om en tjänst och den är att hjälpa Connies dotter som håller på med en tv-serie. Den ska handla om hur anhöriga har det tio år efter att någon i deras närhet blivit mördad. Personerna som Connies dotter Kim har beslutat sig för att intervjua har alla fått en anhörig mördad av en person som kom att kallas Den gode herden. Mördaren blev aldrig gripen och det är något som påverkar Daves beslut att hjälpa Kim.

Det här är tredje boken om Dave Gurney som jag läst och i den här tycker jag att karaktärerna får mer personlighet. Relationen mellan Dave och hans son kommer till liv och blir mer logisk. Alltid när jag läser deckare så gissar jag i mitt huvud vem den skyldige är och den här gången hade jag fel. Jag gillade den här bättre än andra boken och den var lite spännande.

Läsvärd
Låt den onde sova finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar