Förvillelser av Hjalmar Söderberg

Bokomslag Förvillelser (inbunden) Tomas Weber har nyligen tagit sin examen och livet leker. Han är strax under tjugo år och av sin far fick han en summa pengar när han tog examen.För en del av pengarna köper han sig nya handskar och blir betagen av den unga kvinnan i butiken. Det varar inte någon längre tid och Tomas träffar en flicka av fin familj. Pengarna tar slut och Tomas försöker desperat komma på sätt att få mer pengar.

Efter att ha läst några sidor insåg jag att jag läst den här boken förut men beslutade mig ändå för att läsa den för jag kom inte ihåg allt. Det är en bok om kärlek, brist på pengar och desperata lösningar. Jag gillar Hjalmar Söderberg och inte så otippat så gillade jag den här boken även nu.

Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar